Saturday 23 April 2011

Aku memang CARELESS!

sedar  tak sedar 24/april dah..aku semakin hilang arah mencari ape tu buku..bila nampak buku jer, aku mula nak jauhkan diri..arhh! malasnyer..nak hitung kan hari..dah dekat dah ngn exam, tp wat derk jer..


kalau dulu ada jer orang tolong ajarkan..tapi sekarang dah x :-(..semua orang bz..semua orang buat hal masing2..hurmm..nk give up xboleh..ishh...aper2 jer lahh..


semalam,peristiwa berganda jadi kat aku yg careless ni, aku sekali lagi terjatuh di dalam bilik air, main tolak2 ngn rummate aku..adoii..selamat xsakit..pagi semalam gi kuar minum kejap ngn rummate, pon jatuh lagi, satu hal lah kan jatuh kat kedai tuh..dah dapat air pon, air tu pon jatuh lagi..adoii aii..rummate dah cakap dah..ni semua bala..aku pon mula lah mencari sebab, balik jer ke bilik, makan tgah ari pulak ngn si haniff and syakir, dah mkn beli askem..mkn askem hampir setengah.JATUH lagi..,pastu balik lah kiterorang kat kolej..


petang tuh..penuh semangat nk belajar, tp tertido sebab panas sangat. pening kepala otak ni baca..so decide tidur lah kan..dah habis tidur gi bilik shakir, nk gi bilik syakir tu pon tergelincir jatuh..aku dah hilang arah dah tym tu, buntu kepala pikir, knp asek jatuhh..watever. lah.


pas magrib.dok kat sejadah tym tu. aku dok termenung, risau kenapa asek terjatuh..adakah aku akan gagal dalam hidup a.k.a exam..adakah jatuh ni tanda ujian yg perlu ku jalani oleh tuhan ku..atau jatuh ni satu tanda malapetaka akan berlaku dalam hidupku..risau orang yg di sisiku, orang yg aku sayang ditimpa bala yg buruk..Selamat kan lah aku dari malapetaka ya allah, aku khuatir tentang ujian mu ini..amat berat untuk hamba mu ini mendengar satu PEKARA dan berita yg buruk...amat takut untuk ku hadapinya..


The End..

5 comments:

  1. fawaz bawak bersabar banyak2..ko xsuwey pun.kalau kita ditimpa bala atau kesakitan maknenye Allah syg kat kita.die nak kita ingat kat Dia n setiap kesakitan kita lalui maknanye hapus laa dosa2 kita kepadaNya sedikit2. istighfar laa wey.goodluck final.ko boleh buat punye laa.tinggal setahun je lagi kan =)

    ReplyDelete
  2. fawaz.. xelok cakap kte ni dtg bala.. or ape2 la yg berkenaan ngan bala.. ape yg terjd adalah hikmah dr Allah..tak kisah la ia tu baik or tak.ingat satu je,, klau ape yg berlaku tu negatif,, just pk yg mungkin ada yg lebih baik akan berlaku nnti. sebelum kte dpt yg sempurna n lebih baik,, Allah mesti nak uji kta dulu kan.. sbb Allah syg kte,, sbb tu dia uji kte macam2.. yup , dyba pon penah down,n pon mcm2 berlaku kat dyba,, tp dyba pk.mungkin ade hikmah yg lebih baik nnti..insyallh..

    fawaz, good luck for ur final buddy..
    t kte luch together lagi okeyhh :)
    n have a long talk talk talk.. :)
    tc.

    ReplyDelete
  3. ida- thanks..yer sy tahu! ;-)

    farahdyba- thanks, knowing you is just make me realize on one thing actually, bila jatuh , kita bangun..tp kamu orang yg kuat, jatuh kamu di hati dan perasaan dan kamu still kuat kan diri, jatuh saya sekadar di luaran..tp dah penuh takut dengan pekara lain yg terjadi..ok, msg2 tau..huhu

    ReplyDelete
  4. fawaz: dyba bukan lah kuat sgt.. dyba pon still seorg yg kuat nangis.. tp dlm mase yg sama,, kte kuat kan balik semngat yg hilang.. yup,, x kisah la , sedeyh sbb cinta ke,, sbb kwn2 ke,, sbb org2 sekeliling ke,, or sebb hidup ssh or sorang kat sini.. sume tu boleh kte kuat kan balik semangat yg hilang.. jgn biar kan ia terus hilangg.. :)

    fawaz! be strong okeyhhh!!
    tc buddy :)

    ReplyDelete
  5. farahdyba- pon suka jatuh kan brg jugakk..haha..~lalalala~

    ReplyDelete