Tuesday 19 April 2011

Kenduri khawin Yazid dan Aina

Kelas dah abis, so aku decide petang 16/4 nie balik rumah sbb ada kenduri kawen abang saudara aku yg tinggal di Taman Melawati..perkhawinan Yazid & Aina ..buat di Dewan Seri Indon di Putrajaya, berprotokol betol..makan kne pki sudu bagai..huhu..pastu der orang letak kan kan kat pehe kite tu tanda nk makan..tp best lah..dapt tgk lawyer2 yg kuar masuk tv bagai sbb abg saudara aku tu kawen dengan anak lawyer..diorang diketemukan,diperkenalkan di Sek.Men Taman Melawati lagi..pastu akhirnya tersemat lah jodoh antara seorang Doktor(yazid) dan lawyer(Aina)…
Time pandang2 pelamin tu jap, sbb kepenatan baru sampai dari buat Muet, pastu teros gi sana drive dari setiawangsa gi Meelawati sebab nk konvoi pastu aku drive gi putrajaya membuat kan aku nk tertido, tp kene cover lah.. time aku pandang pengantin..ibu pon tegor..huhu..dalam hati dah agak apa yg ibu nk cuba cakapkan.,,”ai termenung jer waz?, biler lagi?”…aku pon ckp dengan nada yg perlahan..”huhu..ibu ni..asal org kawen jer, ader jer kan nk mengenakan fawwaz?”..ibu pon jawab..”alaa, nnti kau kawen, ibu nk kau wat grand2 mcm nie, cari menantu yg baik,cantik”..aku pon jawab..”yolah..mama ku..yolah”..abah mmg xdatang lah,ada khursus..
Aku pon dalam hati ado gak berangan..nk kawen..kiro nyo mcm dah terbayang2 dah eh..yg aku kat pelamin tu.haha..tp pengatin perempuan tu still xnmpk lagi dalam berangan2 aku tu..tp tym tu aku letakkn artis wanita faveret aku dulu kat dalam berangan aku ni..haha..lisa surihani..:-)
Bila ditanya nak macam mana calon isteri tu?..rasanya korang baca post blog aku yg bertajuk wahai isteri ku..;-)
Bilo dongan mak aku, apa yg aku dapat buat die tersenyum, bilo cito bendo2 ni lahh..salah satunya , kalau bergurau pasal ni, dapat tengok ibu senyum...
Alhamdullilah..hari tu 16/4 dapat lihat pandang wajah ibu yg penuh cita2 tinggi untuk anaknya..saat orang nk bergamba time kat dewan tu, aku ambil peluang kucup ibu jap, sebab tadi tak sempat..aku tengok ibu..di wajah nyer penuh dengan seorang wanita yg kental, yg kuat, yg sentiasa berkerja keras untuk melihat anak2 nya Berjaya, aku tenung ibu, di wajahnyer kadang2 penuh dengan kesedihan yg dia simpan..aku sempat mengalirkan air mata sebab melihat ibu.
Nak sangat tengok dia happy..nak sangat tahu kenapa hari tu dia sedih..nak sangat cakap kat dia..”ibu..nnti fawwaz dah besar, fawwaz akan jaga ibu and abah, fawwaz akan sayang ibu, fawwaz akan rindu ibu setiap masa, mungkin hari ini ,saat ini, fawwaz xdapat nk bagi apa2, tp percayalah bila fawwaz dah betol2 dewasa kelak, fawwaz akan jadikan ibu antara orang yg pling bahagia dalam dunia, ketahuilah yg anak ini tidak akan buat ibu sedih, tidak akan mengabaikan tanggujawab seorang anak kepada ibu bapanya”…insyallah..
Jika ingin dinilai kan cinta, ternyata cinta ibu, melebihi daripada ku..jika ingin dinilai kan dengan kasih dan sayang sudah pasti kasih dan sayang ibu lebih dari kasih dan sayangku, jika ingin ditafsir melalui kesusahan serta kesedihan ternyata kesedihan dan kesusahan ibu lebih dariku.jika ingin dinilai melalui rindu ternyata rindu ibu padaku melebihi rinduku ku pada ibu..kesedihan,kepayahan,kesungguhan yang ditanggung, yg ibu berikan pada anak-anaknya tidak dapat ku tandingi , tidak dapat ku contohi..ibu…ibu..ibu…thanks for let me born, thanks for keep me warm when i need you..thanks..
eh..dah cerita laen dah nie..kita sambung balik.huhu..pada 17/4 ,kenduri kawen belah umah abg sedara ku di taman melawati..tp esok nyer ade kelas..so, aku rasa mcm xder mood lah en..nk gi kelas.adoii..ingat dah xder kelas lagi..rupernyer ader..ishh..tu jer lah kkowt...the end!

No comments:

Post a Comment