Saturday 23 April 2011

SAHABAT YG DI CARI

SAHABAT..


jika ditanya tentang sahabat, ditanya tentang rakan..sahabat adalah seorang yg melihat kita jatuh dan dia akan menggapai tangannya unutk membantu, dan apabila kita sedih, seorang sahabat yg baik akan menasihati, memberi semangat untuk kita terus berjaya, 


Jika ingin mencari hamba allah yg bergelar sahabat pada diri kita carilah sahabat yg sentiasa mendorong kita ke arah jalan kebaikan, mendorang dalam membentuk satu kejayaan. dan kejayaan yg pasti adalah bersama orang yg amat disayangi..ibu bapa,isteri, dan sahabat..
.
Sahabat yg bergelar sahabat..seharusnya sentiasa ada dikala kita jatuh dan berjaya, supaya kita sentiasa diingatkan, dinasihatkan untuk tidak berbangga pada diri, tidak bongkak pada hati serta tidak alpa menunaikan tanggungjawab sebagai seorang hamba.


Alhamdullilah, jika tanya pada saya..saya sudah berjumpa dengan sahabat yg sama2 dengan susahnya,senangnya, sama2 ingin mencapai cita2 iaitu dengan menggengam satu skrol untuk membuktikan bahawa kami sudah berjaya, untuk mencapai satu cita2 yg dimana akan membuatkan orang yg disayangi berbangga pada kita. insyallah, kami akan hadapinya bersama jika allah s.w.t memberi keizinan..jika allah memberi kehidupan..AMIN..


Nukilan oleh Ahmad Fawwaz


interesting post by me and read all the post yah! ;-):-


1- wahai isteriku
2- Peristiwa ibu & sambungan Peristiwa ibu
3- Sambungan diatas sejadah
4- Sahabat yang di cari
5- Perkhawinan Yazid dan Aina
6- Time test Puan Rohaya


Enjoy it!

No comments:

Post a Comment